Anniversary

Tuesday, February 9, 2010

Worksheet

Hari Khamis yang lepas aku dapat note dari seorang parent.. Note nye ber bunyi...

'Hubungi saya kalau ada apa-apa bayaran kepada pihak sekolah. tolong jangan minta duit atau apa-apa bayaran dari anak saya kerana beliau tidak mempunyai pendapatan BULANAN'
Ada nama dan nombor talifon disertakan sekali.. Aku minta 50sen tuk fotostat worksheet.. Macam tahun lepas, takda la minta duit tuk fotostat sb ada duit kelas.. tp tahun ni tak kutip duit kelas pada awal tahun.. Aku pun bukan minta duit kat anak dia.. Aku cakap kat budak2 kelas, bagitau kat mak ayah bawa duit 50sen tuk fotostat.. Budak2 lain ok je, ada tu tiap2 hari bawa 50sen nak bayar.. padahal aku pungut sekali je.. Parent budak sorang ni je yg masalah.. Susah parent yag terlalu berkira ni.. Padahal da cakap terang2 tuk fotostat worksheet.
Cerita kat husband, mula2 dia panas gak.. Tapi da lama2 dia suruh cakap je kat parent tu kitaorg sedekah je 50sen tuk fotostat tu kat anak dia.. tapi aku tak cakap lagi pun..
Aku ni takde lah berkira sangat, biasa je aku belikan dulu buku tulis tuk anak2 murid aku (dorang akan bayar kemudian la, tp ada gak yg tak bayar tu aku tak kisah pun), especially 3S..

2 comments:

Aidafidah said...

Biasak arr buat kita warga pendidik ni Khaty ooi...

Aku sampai tobat sekarang sanggup lekatkan kertas. Sehari selai aku bagi pda yang takde buku.

Bukan berkira, tapi mereka tak pernah menghargai...

Khadijah Kamarudin said...

tu lah.. kita belikan buku, ujung tahun jamuan bkn takat pakai duit kelas, duit sendiri pun keluar, belanja anak2 dorang makan lagi..