Anniversary

Monday, February 18, 2013

Novel Sara Aisya

Karya Sara Aisya, Jodoh Itu Milik Kita. Novel ni jadi novel bestseller. Antara novel kesukaan aku. Kisah antara Dahlia (nama klasik kan..) dan Aariz Danial.


"Kita tidak akan dikahwinkan dengan seseorang atas sebab jatuh cinta atau saling mencintai kerana kita akan berkahwin dengan jodoh kita, Jodoh yang Allah telah tetapkan sejah azali..."

Dahlia sepatutnya berkahwin dengan Syafiq (adik Aariz) tetapi Syafiq menghilangkan diri pada hari pernikahan mereka. Untuk menutup malu keluarga Puan Marina meminta anaknya,Aariz pula menggantikan tempat Syafiq. Ibu Lia, Puan Inas tidak setuju.

"Sebab itulah ibu akan doakan Lia, kan? Doakan semoga dia seorang lelaki yang baik, lelaki yang takkan melukakan Lia..."

Mereka berkahwin. Yang bagusnya mereka tidak membenci. Mereka mulakan hubungan mereka dengan baik, bergurau, berkawan. Baca part masa dorang lepas kahwin best sgt. Sweet jer. Lama2 dlm hati pun ada taman.

"Jangalah suka kacau saya, Aariz. Tak larat saya nak layan perangai awak tu, tau. Nakalnya, ya ampun!!"
"Okeylah, okeylah. Just kidding. Dahlia Darius bukan isteri yang baru saya beli. She's a gift. Hadiah paling istimewa yang dihadiahkan Allah untuk saya. Puas hati?"

Sampailah kemunculan semulaaaaaaaa.....

Siapa lagi kalau bukan Dak Syafiq tu. haha.

Syafiq kacau hidup dorg. Syafiq x boleh tgk Aariz hidup bahagia. Bagi dia Aariz dah rampas hidup dia sejak dari kecil. Syafiq gunakan kisah silam Aariz, asal usul Aariz utk pisahkan dorg. 

"Aku takkan biarkan kau bahagia, Aariz Danial! Kebahagiaan yang bernama Dahlia itu... akan aku rampas sekejam mungkin!"

Jahatnya Syafiq kan..Bila tahu pasal Aariz, mampukah Dahlia menerima? Bertahankah cinta mereka? Baca sendirilah ye.


Sebenarnya entry hari ni nak bagitau yang Sara Aisya da ada novel baru. Tengok gambar bawah



Blurp belakang cover:
“Kadangkala kita ingin sekali meneka, menduga dan mengubah suratan yang terhampar di hadapan mata.  Namun siapalah kita untuk menolak takdir-Nya yang tidak terduga?”
Antara Dian Damia dan Karn Klaharn, pertemuan mereka yang istimewa melahirkan sebuah persahabatan yang bersulamkan tawa riang, keindahan dan kebahagiaan. Bagi Dian, Karn ialah peneman di bumi asing Thailand. Bagi Karn pula, Dian ialah teman yang menyenangkan hatinya.
Namun siapa sangka satu tragedi akhirnya memusnahkan segala-galanya. Kerana masa yang salah, tempat yang salah dan bersama orang yang salah, Dian akhirnya terjebak dalam satu konspirasi yang tidak pernah langsung terlintas dalam fikiran warasnya.
“You’re more than just Karn Klaharn. Siapa… Siapa sebenarnya awak? Apa awak nak daripada saya? Kenapa saya mesti terbabit dengan semua ini?!” – Dian Damia
Kerana dia, Dian Damia yang menerima akibatnya. Kerana dia, Dian Damia takkan pernah tersenyum lagi. Dan untuk itu, dia akan membetulkan segala-galanya. Walau apa cara sekalipun yang harus dia lakukan, tidak akan sekali-kali dia teragak-agak. Yang penting, Dian harus diselamatkan!
“Izinkan saya jaga awak… Izinkan saya lindungi awak, Dian…” - Karn Klaharn
Dalam usahanya ‘menyelamatkan’ Dian, tanpa sedar hati lelaki Karn Klaharn mula berkocak hebat. Inikah yang dinamakan cinta? Namun bagaimana kalau rasa cinta ini akan membawa Dian ke penghujung nyawanya? Mampukah Karn menyelamatkan pemilik hatinya sebelum segala-galanya terlambat? Apa pula yang akan terjadi tatkala Krissada muncul di antara mereka berdua? Sungguh! Antara cinta dan nyawa, mungkinkah ada yang menjadi korban?
“Tangan ni dah pernah rampas nyawa manusia lain. Dan saya takkan teragak-agak untuk buat perkara yang sama demi Dian Damia.I would do anything for her...”
Harapnya novel baru ni bila dibaca seseronok baca JIMK. Peminat novel, jom...

No comments: